Paleo omelet

Er is een grote verscheidenheid aan paleo-omeletten waarbij de ingrediënten variëren Het hoofdbestanddeel voor een paleo omelet is echter altijd het ei. Dat zal geen verrassing zijn. Een ei is rijk aan eiwitten en essentiële aminozuren welke belangrijk zijn voor de groei van jouw lichaam. Laten we eens kijken naar een type van de paleo-omelet genaamd Rode Paprika Paleo Omelet.

Rode paprika Paleo Omelet.

Benodigdheden

  • 5 biologische eieren
  • 1-2 rode paprika
  • 2-3 eetlepels boter (bij voorkeur biologische grasboter)
  • 2 - 3 uien
  • Zout, (naar smaak)
  • Gedroogde oregano, (naar smaak)

Paleo omelet

Bereiding (+/- 10 minuten):

  1. Snij de ui en de rode paprika eerst in kleine stukjes en houd ze apart.
  2. Neem 1/2 kopje gehakte uien en rode paprika.
  3. Verwarm een ​​pan, en smelt 2 eetlepels boter.
  4. Voeg de ui en paprika's toe en breng op smaak met zout.
  5. Bak deze voor een paar minuten op middelhoog vuur tot de ui zacht en glanzend wordt.
  6. Doe dit mengsel in een kom en zet even opzij.
  7. Klop vervolgens de eieren in een kom.
  8. Smelt een eetlepel boter in dezelfde pan.
  9. Voeg de geklopte eieren eraan toe en breng op smaak met de oregano.
  10. Dek af met een deksel en bak gedurende ongeveer 1 minuut.
  11. Draai het ei om en laat nog ongeveer 2 minuten te bakken.
  12. Leg deze omelet vervolgens op een bord en vul het aan een kant met het ui en rode paprika mengsel en vouw deze dicht.
  13. Strooi er eventueel nog wat extra oregano en zout over voor de smaak
  14. Eventueel kan je nog wat extra boter over de paleo omelet smeren voor een romige smaak. Dit is echter optioneel.

De Rode paprika Paleo Omelet is om direct op te eten. Als deze warm en vers is smaakt het op zijn best. Eventueel kan je de omelet ook meenemen naar uw werk als lunch.

Variatie

Uiteraard is deze omelet heel makkelijk te variëren met andere soorten groenten. Denk bijvoorbeeld aan champignons, lente ui, een mix van verschillende soorten paprika. Voor een nog gezondere variant kunt u bijvoorbeeld ook babyspinazie, bleekselderij of broccoli toevoegen. Op deze manieren krijgt u direct in de ochtend al een groot gedeelte van de benodigde mineralen en voedingsstoffen binnen.

Nu is het tijd om te genieten van de paleo-omelet voor je ontbijt. Maar lunch kan natuurlijk altijd ook! Heb je weinig tijd in de ochtend om jouw ontbijt klaar te maken. Je kunt de ui en paprika ook alvast de avond van tevoren snijden. Zorg er dan wel voor dat je deze in de koelkast bewaart en dat deze goed luchtdicht is afgesloten.

Nog meer recepten

Kijk voor andere paleo ideeën bij bijvoorbeeld de eiwitrijke kipsalade, de paelo trail mix, de paleo tonijnsalade en nog veel meer. Wilt u recepten per e-mail ontvangen, registreer je dan op onze e-maillijst. Wilt u direct toegang tot talloze paleo recepten, kijk dan eens bij smakelijk paleo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *